Sztuka malowania aerografem


Aerograf to niewielki pistolet służący do lakierowania artystycznego . Za pomocą aerografu możemy wyczarować na twoim motocyklu wszystko . Aerografem można pomalować każdą powierzchnię : motocykl , kask , rower , samochód a nawet komputer czy lodówkę . W zasadzie nie ma ograniczeń.
W przeciwieństwie do innych artystów motocykle malujemy aerografem tylko lakierami samochodowymi, a własna lakiernia i mieszalnia lakierów pozwala nam na przestrzeganie reżimów technologicznych dotyczących choćby międzyczasów lakierowania, co daje najwyższą trwałość oraz eliminuje wady lakiernicze. A miłość do motocykli sprawia, że w każdy projekt angażujemy się osobiście tak by był jedyny i niepowtarzalny. Aerograf na Twoim motocyklu, to recepta na indywidualność.
Aerograf jest bardzo precyzyjnym urządzeniem, małym pistoletem, który aplikuje farbę za pomocą sprężonego powietrza. Dzięki aerografowi można uzyskać naturalistyczne efekty, płynne cieniowania oraz bardo wąskie linie. Na rynku jest bardzo wiele modeli aerografów. Na temat aerografów z Chin nie mam opinii, mogę się tylko domyślać z dużą dozą prawdopodobieństwa, jaką jakość prezentują. Prawda jest taka, że profesjonalny sprzęt sporo kosztuje, ale jego walory poznaje się wraz z doświadczeniem. Można malować różnymi materiałami, akrylami wodnymi, spirytusowymi i lakierami bazowymi konwencjonalnymi. W tym zakresie nie ma ograniczeń. Także malowana powierzchnia jest dowolna. Może to być motocykl, kask, rower, komputer a nawet piękna modelka...
Czym jest aerograf ?

Aerograf jest bardzo precyzyjnym urządzeniem , służącym do malowania powierzchni metodą natryskową . Aerograf składa się z rękojeści , głowicy , iglicy i zbiornika na farbę . Zbiorniczki dzielimy na górne i dolne , oraz szklane , metalowe , zamknięte i otwarte . Istotną rolę pełnią uszczelki poszczególnych elementów , o które trzeba dbać ze szczególną pieczołowitością . W aerografach z najwyższej półki iglica jest tak cienka ,że każde zetknięcie z malowaną powierzchnią kończy się z jej uszkodzeniem . Aerografy wymagają dbałości i umiejętnego posługiwania . Do pracy aerografem konieczne jest czyste , sprężone powietrze . Sprężarka powietrza do aerografu koniecznie musi być zaopatrzona w specjalistyczne filtry . Ważnym elementem poprawiającym jakość powietrza jest osuszacz . Ciśnienie pracy aerografu regulujemy reduktorem . Uzupełnieniem jest rozdzielacz powietrza . Stojak - uchwyt do aerografu to kolejny , konieczny element w pracowni. Upadek aerografu na głowicę z wysokości dwudziestu centymetrów eliminuje go z pracy . Ostatnim dodatkiem jest zestaw do czyszczenia aerografu , szczotki , druty i odpowiednie rozpuszczalniki .
Całkowity proces technologiczny obejmuje :

 - przygotowanie powierzchni ( w przypadku motocykli prace blacharsko - lakiernicze, spawanie, klepanie,szpachlowanie, szlifowanie, gruntowanie, matowanie, odtłuszczanie )
- pomalowanie elementu lakierem bazowym, dobranie kolorów
- przygotowanie projektu, wycięcie ręczne szablonów, opracowanie niektórych detali na komputerze w programie obsługującym grafikę wektorową , wykonanie masek na ploterze.
- malowanie aerografem projektu. Nieraz konieczne jest międzywarstwowe lakierowanie lakierem bezbarwnym, wysuszenie i zmatowanie powierzchni
- retuszowanie, wykańczanie detali pędzelkami
- malowanie dwukrotne ze szlifowaniem lakierem bezbarwnym i polerowanie
- radość i zadowolenie klienta- to jest nieodzowne.
TEL. +48 603 751 251               info@motoplastyka.pl

MOTOPLASTYKA(c)2022, Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Studio Aerografu MOTOPLASTYKA
Wrocławska 107
Radwanice k.Wrocławia, 55-010